zondag 10 november 2019

Joepie, verlengd weekend!

Wat doet een mens zoal in een verlengd weekend? Wel, een sportieve meester gaat bijvoorbeeld een ritje rijden met de mountainbike. Het was prachtig weer, wel wat koud, maar ik zag het echt wel zitten. Ik keek op de MTB-kalender en zag een mooi ritje in de bossen wel zitten. Na ongeveer 45 km fietsen zag ik plots een mastodont van een gebouw opduiken. Het was grijs en vanuit de verte gezien wat oubollig. Ik reed dichter en dichter en dichter en dichter, .... Want als meester ben ik ook een beetje geïnteresseerd in de geschiedenis. Mijn spieren werden zwakker, mijn ademhaling stokte wat en mijn ogen begonnen te tranen. Aan het grote bouwwerk aangekomen kon ik pas echt goed zien wat het was. Dit moet zeker een oud historisch gebouw zijn. Want je zag al op menige plaatsen betonrot. Waarschijnlijk werden hier reeds vele veldslagen betwist. Ik kreeg het nog killer toen ik plots de beeltenis zag van een aantal stoere krijgers. Je zag dat ze vele, waarschijnlijk 11, jaren hadden gestreden om het hoogst haalbare in België te bereiken. Het kwam zwart voor mijn ogen en mijn lippen werden blauw van de koude. Plots zag ik nog een vodje liggen op de vloer. Het bleek een T-shirt te zijn met een tekst op. Waarschijnlijk ook verwijzend naar een historische gebeurtenis met miljoenen euro als inzet. Nu was ik het zeker dat dit gebouw wellicht bekend was van Madrid tot in Parijs. Ik besloot maar om vlug verder te rijden voordat ik paars zou uitslaan. Het fotoverslagje kan je hier vinden. Weet jij wat ik heb gezien?

Geen opmerkingen:

Openluchtklassen dag 5

 Hieronder de laatste foto's van de openluchtklassen. We hebben veel werk gehad om alles op te kuisen, dus geen tijd om veel foto's ...